Co zrobić przed snem, aby schudnąć?

Co zrobić przed snem, aby schudnąć?

Redakcja

2016-10-02

1 komentarz

Po pracowitym dniu plany na wieczór mamy zwykle dokładnie sprecyzowane. Staramy się uwolnić od nagromadzonego w okresie całego dnia stresu i odprężyć się z kubkiem ukochanej herbaty w dłoni. A gdyby tak, korzystając z wolnej chwili, leżakowanie bezpośrednio przed ekranem telewizora zastąpić walką o szczupłą figurę i to bez wyższych nakładów sił? Prezentujemy działania, które, zrobione bezpośrednio przed pójściem spać, pomogą nam uwolnić się od nadprogramowych kilogramów.

Zorganizuj pełnowartościową kolację

Choć osoby poszukujące wyjaśnienia na pytanie, jak zredukować wagę, zapewne doskonale sprawę z tego, że objadanie się bezpośrednio przed pójściem spać nie jest najskuteczniejszym rozwiązaniem, bezustannie całkiem nieświadomie szkodzą swojemu ciału, fundując sobie lekkostrawną kolację... na słono. W rezultacie poranek wita je nieprzyjemnym wrażeniem niestrawności i sytości. Sól przytrzymuje bowiem wodę wewnątrz organizmu, co niekorzystnie odbija się również na naszej wadze, oraz samopoczuciu. Co więcej, dezorganizuje uczucia smakowe – pożywne dania, takie chociażby jarzyny ugotowane na parze, przestają zadowalać nasze kubki smakowe, a w dodatku stajemy się zdecydowanie bardziej skłonni sięgać po fast foody i składniki o wysokim stopniu przetworzenia.

Postaw na wieczorną aktywność

Choć zdaniem niektórych miłośników sportu na najskuteczniejsze rezultaty możemy liczyć, trenując po wstaniu z łóżka, okazuje się, że w kwestii sporej grupy ludzi wysiłek wiele lepiej zaleca się po zmroku. Wydzielane w czasie aktywności endorfiny wspomogą pokonać skumulowany stres, a w dodatku będziemy mogli liczyć na spokojniejszy i zdecydowanie bardziej efektywny sen. Jeżeli mimo wszystko przysiady czy bieganie nie są o owej porze wszystkim tym, o czym marzymy, możemy postawić na rozluźniającą jogę, którą da się trenować, nie wychodząc z łóżka.

Zadbaj o zaciemnienie sypialni

Japońscy badacze wskazują, że melatonina, a więc hormon odpowiadający za ustabilizowanie naszego dobowego cyklu, może aktywować ciało do utraty nadprogramowych kilogramów. Jak to możliwe? Otóż dowiedziono, że uaktywnia ona tworzenie się brunatnej tłuszczowej, która wspiera redukowanie kalorii. Hormon uwalniany jest głównie nocą, szczególnie gdy śpimy w pokoju, w którym panuje kompletny mrok.

Zrezygnuj z kolejnego koca

Z przygotowanych ostatnio eksperymentów wynika, że zrzucaniu nadwagi sprzyja bywanie w niskich temperaturach. Gdy czujemy chłód, organizm zostaje przymuszony do wzrostu wydatków siły. Takie warunki służą w dodatku wytwarzaniu wymienionego brunatnego tłuszczu, a  to dokładnie on jest odpowiedzialny za produkowanie ciepła, jakiego źródłem są  spalane zbędne kalorie. Optymalna temperatura, jaka musi panować w pokoju, w którym układamy się do snu, zdaniem ekspertów musi oscylować w granicy ok. 17 stopni.


Dodaj komentarz

Komentarze

ddiabelek

2016-10-14 07:04:09


przede wszystkim trzeba sobie dać minimum 4 godziny na trawienie ostatniego posiłku.

senodchudzanie