Czym najlepiej zastąpić cukier?

Czym najlepiej zastąpić cukier?

Redakcja

2016-09-24

brak komentarzy

Gorzka prawda jest taka: cukier jest zły. Całe szczęście w ogóle nie należy go spożywać, aby poczuć słodki smak. Poniżej 8 technik na to, aby zapomnieć o tych kalorycznych, białych kryształkach. Sprawdź, które substytuty węglowodanów pokażemy.

Syrop klonowy

Najwłaściwszy do: słynie jako dodatek do naleśników, ale wspaniale nada się dodatkowo do różnego typu deserów oraz soków, także mięs, ryb lub jarzyn. Syrop pozyskiwany przez odparowanie płynu z soku pobieranego z pnia klonu. Z jakiego powodu go lubimy: posiada sole mineralne (mangan, cynk, żelazo, wapń, potas) i fenole – antyoksydanty mające zapobiegać cukrzycy typu 2. Jest zdecydowanie mniej kaloryczny niż cukier a także miód. Uwaga: bądź ostrożna z podróbkami, które nie mają nic wspólnego z bogatym w substancje pokarmowe nieprzetworzonym oryginałem.

Melasa

Najlepsza do: pieczenia, zwłaszcza do ciastek z pełnego ziarna czy pierników. Co to jest: żelowa pozostałość powstająca w trakcie przetwarzania cukru trzcinowego. Możesz także napotkać się z melasą wytwarzaną z buraków cukrowych, ale my na pewno wolimy tę z trzcin. Z jakiego powodu ją lubimy: jest obfita w minerały (magnez, żelazo, wapń) a także wit. z zespołu B. Uwaga: im ciemniejsza melasa, tym zdecydowanie mniej węglowodanów zawiera. Zwykle jest trochę bardziej tucząca od syropów klonowego oraz daktylowego.

Syrop daktylowy

Idealny do: klasycznych ciast, marynat do mięs, jako słodka polewa. Co to jest: znany wszystkim na Bliskim Wschodzie syrop uzyskany z daktyli, określany także miodem daktylowym. Z jakiego powodu go lubimy: jako artykuł nieprzetworzony posiada minerały (potas, żelazo, magnez) a także wit. z zespoły B. Posiada podobną zawartość kcal jak syrop klonowy, a sporo mniej od miodu czy węglowodanów. Uwaga: możesz przeczytać, że pełnowartościową alternatywa dla węglowodanów jest także syrop z agawy, mimo wszystko najchętniej jest on mocno przetworzony a także nie przejawia składników wzmacniających, a samą fruktozę.

Ksylitol (E967)

Najwłaściwszy do: słodzenia herbaty oraz małej czarnej, sosów, sałatek, da się nim także doprawiać dania poddane oddziaływaniu olbrzymiej ciepłoty. To środek słodzący odkryty pod koniec XIX wieku, określany dodatkowo cukrem brzozowym. Z jakiego powodu go lubimy: posiada niski ig , zatem nie rzutuje na rozwój poziomu insuliny. Nie wywołuje próchnicy. Ostatnie badania dowiodły, że żucie gumy z ksylitolem wspiera zapobiec zapaleniom ucha. Uwaga: pisze się, że w znaczniejszych proporcjach może powodować kłopoty żołądkowe, ale należy by go zjeść rzeczywiście dużo.

Cukier z kokosów

Najwłaściwszy do: jest dość uniwersalny, doskonale nada się do pieczenia (szczególnie do brownies) lub do słodzenia owsianki. Wytwarza go z soku pąków palmy kokosowej, który następnie się odparowuje. Może posiadać postać mniej lub bardziej płynnego syropu lub skrystalizowaną. Z jakiego powodu go lubimy: przejawia niższy ig niż cukier (35 do 60) oraz doskonały smak – zbliżony do brązowego cukru. Uwaga: jest nieprzetworzony, zatem posiada sole mineralne (cynk, żelazo, potas czy wapń), w czasie gdy inne cukry to wyłącznie puste kalorie.

Stewia

Najlepsza do: słodzenia różnego typu soków – od herbaty po soki. Co to jest: liście (lub środek słodzący ze sproszkowanych liści) korzenia stewii, wzrastającej w Ameryce Środkowej a także Południowej. Czemu ją lubimy: taki czysty słodzik nie posiada kcal oraz nie wywołuje skoku poziomu glukozy w krwioobiegu. Uwaga: przejawia nieco gorzkawy posmak, który nie każdemu przypadnie do gustu – jeżeli mimo wszystko się przyzwyczaisz, z sukcesem może podmienić cukier. Uważamy, że średnio sprawdza w klasycznych wypiekach. To mimo wszystko kwestia osobista: może się okazać, że Tobie akurat zasmakuje. Aha, uważaj z częstym spożyciem – jest ok. 250 razy bardziej słodka od węglowodanów, zatem należy jej naprawdę niewiele.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dietazdrowieodchudzanie