article image

Dieta Dukana – odchudzanie na miarę XXI wieku

Redakcja

2016-10-23

brak komentarzy

Dieta odchudzająca Dukana, czyli inaczej dieta proteinowa, stanowi ciekawe rozwiązanie dla tych, którzy pragną schudnąć w bardzo szybki sposób. Jest ona nie tylko skuteczna, ale też niezwykle prosta w stosowaniu, co odróżnia ją od wielu innych diet.

Nie wymaga wielkich wyrzeczeń, a pozwala schudnąć nawet dobrych kilka kilogramów w ciągu miesiąca. A to dlatego, że jej sekretem jest wykorzystanie wyłącznie produktów białkowych, do trawienia których organizm potrzebuje najwięcej siły. I właśnie dlatego pozwala nam ona na szybkie i skuteczne odchudzanie. Dieta Dukana w tym przypadku jest niezawodna. Jej twórca, francuski lekarz Pierre Dukan, chciał bowiem, układając program żywieniowy diety proteinowej, pomóc tym wszystkim, którzy bezskutecznie próbują schudnąć.

Dieta Dukana – jak działa?

Odchudzanie na Dukanie opiera się na podwyższeniu spożywania białek z jednoczesnym ograniczeniem w jadłospisie produktów o dużej zawartości węglowodanów i tłuszczów. Pomimo że proces utraty kilogramów może być długotrwały, pierwsze efekty odchudzania pojawiają się bardzo szybko, co niewątpliwie skutecznie zwiększa naszą motywację do dalszego odchudzania. W przypadku diety Dukana dozwolone jest spożywanie posiłków w ilościach, które odpowiadają naszym indywidualnym potrzebom, w porach dostosowany do naszych indywidualnych preferencji. Nie wolno jednak posiłków opuszczać. Dodatkowo konieczne jest picie dużej ilości wody (przynajmniej 3 litrów dziennie), gdyż wspomaga to odchudzanie i pozwala skutecznie oczyścić organizm z toksyn.

Dieta Dukana – skuteczna, ale dla kogo?

Od razu należy powiedzieć, że dieta Dukana przeznaczona jest wyłącznie dla osób zdrowych. Nie powinny jej stosować dzieci, kobiety w ciąży oraz karmiące, osoby cierpiące na dolegliwości wątroby, pęcherzyka żółciowego, nerek, a także choroby układu krążenia. Pierre Ducan zaplanował cztery etapy (fazy) diety, u podstaw których leżą precyzyjne listy dozwolonych do spożycia produktów. I tak:

1. faza – atak (tzw. faza uderzeniowa), podczas którego organizm przygotowuje się do kuracji odchudzającej; tutaj menu jest bardzo ograniczone i restrykcyjne, jako że posiłki muszą być komponowane jedynie z chudego białka, a więc z: kurczaka, indyka, ryby, jaj, nabiału; etap ten trwa od 1 dnia do tygodnia i pozwala stracić do 5 kg.

2. faza – (tzw. faza równowagi), podczas której osiągamy upragnioną wagę; tu obowiązuje naprzemienne menu – do diety włącza się wybrane warzywa i co drugi dzień spożywa się je wraz z proteinami, nie rezygnując oczywiście z produktów białkowych; faza ta trwa do momentu osiągnięcia wymarzonej sylwetki

3. faza – stabilizacja osiągniętej masy ciała (tzw. faza utrwalenia); teraz na każdy utracony w 2. fazie kilogram przypada 10 dni, w czasie którym oprócz warzyw i protein można spożywać także wybrane owoce i czasami produkty zbożowe (dwa razy w tygodniu)

4. faza (tzw. białkowe czwartki) – która powinna towarzyszyć nam do końca życia; w tej fazie przez jeden wybrany dzień tygodnia powinniśmy odżywiać się wyłącznie produktami białkowymi – oczywiście jeżeli chcemy dalej cieszyć się nienaganną figurą Powyższa dieta pokazuje nowe rozwiązanie na odchudzanie. Dukan jest bez wątpienia liderem wśród diet stosowanych przez Polaków.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dietaodchudzanie