article image

Jak najszybciej zgubić brzuch?

Redakcja

2016-09-04

brak komentarzy

Tłuszcz wytwarza wiele składników, w tym te, które każą ci jeść. Nie okłamuj się, że jedzenie typu light wcale nie jest tuczący. Bo w rezultacie zjesz dużo dużo więcej.

WYBIERAJ:

1. Płatki owsiane oraz otręby

Są doskonałym kopalnią włókien pokarmowych, analogicznie jak składniki z razowej mąki. Włókno pokarmowe wiąże wodę, napełnia żołądek i jelita, dając wrażenie pełna, pobudza metabolizm oraz pracę jelit i polepsza wydalanie, co zapewnia płaski brzuch.

Spożywaj 10 g błonnika na dzień - to mogą być 2 niewielkie jabłka, 2 oraz 1/2 kromki pieczywa razowego lub 1/2 kubka otrębów. Pij do tego dużo płynów - woda pomaga w odchudzaniu.

2. Jogurt, kefir, maślankę

- Zostały porównane szybkość redukcji tkanki tłuszczowej na brzuchu u 2 grup badanych, które wykazywały zbliżony zakres ruchu. Grupa jedząca niskotłuszczowy nabiał prędzej traciła warstwę tłuszczową - mówi Dietetyk oraz psychodietetyk. Oddziaływanie te zarzuca się białku i kwasom CLA, które między innymi zmniejszają ilość glukozy i oddziałują przeciwzapalnie.

3. Ziarna, pestki, ryby oraz awokado

Zrób zapas ziaren (siemię lniane, sezam), pestek (słonecznika, dyni) i olejów oraz jedz je w każdym daniu: drzucaj do płatków owsianych rankiem, posyp sałatkę na posiłek czy dorzuć do farszu do naleśników na wieczorny posiłek. W nich i w morskich rybach, awokado, oleju z rzepaku oraz oliwie z oliwek odszukasz kwasy tłuszczowe z zespołu omega-3. Wymienione składniki są pełne kalorii, ale przez to, że są długo metabolizowane, sycą na długo.

- Kwasy omega-3 posiadają dodatkowo jedną korzyść - oddziałują przeciwzapalnie. A w tkance tłuszczu prowadzi do procesu zapalnego, który potęguje rozwój nadwagi.

- Tłuszcz wytwarza wiele różnorodnych skladników. Są to hormony, enzymy, ale także elementy immunologiczne, powodujące zapalenie (między innymi leptyna, adipoleptyna, interleukina-6, wisfatyna oraz rezystyna). To on odpowiada m.in. za pojawianie się insulinooporności, a zatem i kroku do rozwoju cukrzycy typu 2. Taki długotrwały zapalenie sprawia, że nasz ciało przymuszony jest do działania w stałym stanie gotowości do zmagania się z chorobą, co z kolei sprzyja postępowi otyłości, bo gdy przygotowujemy się na walkę, to zbieramy zapasy. Kuracja dietetyczna bogata w nienasycone kwasy tłuszczowe osłabia owe mechanizmy


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dietazdrowieodchudzanie