Jak przestać jeść słodycze i inne tuczące składniki?

Jak przestać jeść słodycze i inne tuczące składniki?

Redakcja

2016-10-27

brak komentarzy

Cukier nie jest sprzymierzeńcem w diecie. Niestety zdajemy sobie sprawę, że pozbycie się go z kuchni i z jadłospisu jest prawdziwym wyzwaniem. Na szczęście istnieje parę prostych sposobów, jak przestać jeść słodycze wraz z cukrem w nich zawartym. A jak porzucić inne tuczące składniki? Gotowi na nowe wyzwanie?

Pozbądź się przesłodzonych napojów

Na liście negatywnych składników znajdują się słodkie gazowane napoje. Niestety do tej grupy musimy doliczyć również wszelkiego typu napoje owocowe i mrożone herbaty. Warto również przyjrzeć się kawie latte i napojach typu „light”, które zazwyczaj są słodzone sztucznymi słodzikami. Zamiast nich pij wodę mineralną, niesłodzoną herbatę bądź bezcukrową kawę. Nawet w niepozornej łyżeczce kryje się sporo niedobrego. 

Jak przestać jeść słodycze? Wykreśl je z listy zakupów

Na pewno masz swoje ulubione batoniki, ciastka i ciasta, z których naprawdę ciężko Ci będzie zrezygnować. Niestety nawet te pełnoziarniste i zbożowe nie są doskonałym pomysłem na śniadanie. Nie wykreślaj jednak wszystkich tych pozycji z menu jednocześnie. Zacznij od słodkości, które najbardziej lubisz, a potem stopniowo dodawaj do listy kolejne pozycje. Jeżeli po prostu ślina Ci cieknie na myśl o słodkościach, sięgnij po owoce. Na przekąski wybieraj warzywa lub orzechy. Zawsze dbaj o to, by substytuty słodkości mieć zawsze pod ręką, gdy dopadnie Cię głód, bo w potyczce ze znajdującą się obok czekoladą są niewielkie szanse na zwycięstwo. 

Zmniejsz ilość węglowodanów prostych

Skoro już wiesz, jak przestać jeść słodycze, teraz przychodzi czas na węglowodany proste, które na organizm oddziałują podobnie jak cukier. Zacznij od jasnego pieczywa i białego makaronu. Wymień je na pełnoziarniste odpowiedniki, a z czasem zastąp je zupełnie innymi potrawami. Czy wiesz, że makaron możesz również zrobić z dyni bądź cukinii? 

Szukaj ukrytego cukru

Ukryty cukier nie jest zakamuflowany, albowiem istnieje na produktowej etykiecie. Może jednak być zamaskowany pod różnymi nazwami, nawet takimi, które na pierwszy rzut oka kompletnie nie kojarzą się z samym cukrem, np. syrop glukozowo - fruktozowy, sorbitol, słód jęczmienny, maltoza, karob, syrop daktylowy, a także zagęszczony sok owocowy. A to tylko początek długiej listy synonimów cukru, na które warto uważać. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dietaodchudzanie