Jakie menu wybrałby Twój mózg, czyli dieta na lepszą pamięć

Jakie menu wybrałby Twój mózg, czyli dieta na lepszą pamięć

Redakcja

2016-07-29

brak komentarzy

Pamięć to coś, z czego korzystamy codziennie i co pomaga nam w samorozwoju. To z niej, niczym z magazynu, potrafimy wyciągnąć nasze przeszłe doświadczenia i dzięki temu nie popełniać dawnych błędów. Dlatego dieta na lepszą pamięć to propozycja dla każdego, niezależnie od wieku czy zawodu.

Mózg – czego powinien unikać?

Zła dieta pogarsza pamięć, zdolności skupienia, zmienia reakcje organizmu, a nawet wpływa na zanik komórek mózgowych – ostrzegają uczeni. Do tego dochodzi szereg innych szkodliwych nawyków, które mogą niszcząco wpływać na pracę naszego umysłu.

Katastrofalny wpływ na sprawność mózgu posiadają głównie niedobory kwasów omega-3, witamin z zespołu B (w tym kwasu foliowego), witamin D, C, A, E, a także soli mineralnych: potasu, żelaza, magnezu, cynku, jodu, chromu oraz manganu. Niedostateczna ilość tych związków w ciele może skutkować niepokojem, agresją, bólami głowy, problemami z zasypianiem, niekończącym się zmęczeniem a także stanami depresyjnymi. Mózgowi nie służą również: palenie papierosów (w tym bierne), które wpływa na pojawienie się demencji, dieta bogata w cukier, alkohol, sztuczne barwniki a także aromaty - sprzyjają agresji, przejadanie się - przyspiesza starzenie się mózgu a także osłabia jego działanie, nadciśnienie, cukrzyca a także nadwaga - przyczyniają się do kurczenia się mózgu a także szybszego rozwoju demencji (otępienia).

Dieta dla mózgu

Jak polepszyć pamięć i koncentrację? Na wstępie proponujemy przede wszystkim sen, w trakcie którego mózg podlega procesowi detoksykacji, częste sięganie po wodę a także zbilansowaną dietę bogatą w witaminy oraz sole mineralne.

Woda – dla odchudzających się

Woda jest nieodzowna dla poprawnego działania całego ciała, w tym obowiązkowo mózgu. Zbawiennie wpływa na zdolności skupienia pobudzając tym samym umiejętność uczenia się. Doskonałym dla mózgu napojem jest czysta niegazowana woda. Niektórzy uczeni przekonują, że wodę dobrze wzbogacać niewielką ilością wodoru. Dodatek tego pierwiastka może, ich zdaniem, ustrzec przed niedokrwieniem a także niedotlenieniem mózgu.

Czekolada – dla wielbicieli słodkości

Czekolada polepsza dopływ krwi do mózgu, co chroni przed demencją – wykazali uczeni z Harvard Medical School w Bostonie. Ich zdaniem wystarczy dziennie wypijać dwie filiżanki ciepłej czekolady, by przeciwdziałać otępieniu. I, jak dowiodły ich eksperymenty - nie ma znaczenia, czy słodka czekolada posiada flawanole (silne antyutleniacze), czy nie.

Orzechy – dla nałogowych podjadaczy

Polifenole obecne w orzechach (ale także przykładowo w kakao czy winie) stymulują proces tworzenia się nowych komórek w dorosłym już mózgu, a także umacniają połączenia między neuronami, co oddala ryzyko Alzheimera. Orzechy posiadają także kwasy tłuszczowe omega-3, które oddziałują przeciwzapalnie, gwarantują dobre działanie układu nerwowego, są konieczne do optymalnej pracy mózgu. Orzechy dostarczają mózgowi również nieodzownych dla niego witamin oraz soli mineralnych - witamin z grupy B, w tym kwasu foliowego, a także magnezu. Dla podjadaczy to więc o wiele lepsza przekąska niż chipsy czy słone paluszki.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

pamięć