article image

Jedzenie po zakończeniu diety - jak nie przytyć?

Redakcja

2016-09-15

brak komentarzy

By po zakończeniu stawienia czoła zbędnym kilogramom nie pojawił się efekt jo-jo, a więc powrócenie do dawniejszej postury z paroma centymetrami dodatkowo lub co gorsza otyłością, zaleca się przejść etap utrwalania (stabilizacji) wagi. Jest tak samo istotny jak sama dieta! 

Stabilizacja wagi musi przebiegać tyle, ile trwała sama dieta. Jeżeli pewien człowiek zrzucił przykładowo 10 kilo, tracąc 1/2 kg w ciągu tygodnia, a więc poświęcił na dietę 20 tygodni, etap stabilizacji także musi tyle wynieść. 6 tygodni równowagi dla kogoś, kto był na diecie bez lub ze stosowaniem tabletek odchudzających przez 1/2 roku, to bez wątpienia za mało. Tak zatem w razie osoby, która chudła przez pół roku, intensyfikujemy dawkę kcal o 100 na 30 dni.

Prezentuje się to tak: w 1 30 dni stabilizacji nasze dziendodajne menu wzbogacone o 100 kcal liczy już sobie ich 1500. W drugim miesiącu będzie liczyło 1600 itd. Może się wydawać, że to długo, ale dobrze tego przypilnować, ponieważ tym sposobem ciało dostosuje metabolizm do świeżej porcji kcal oraz – zamiast gromadzić zbyt duża ilość energii – powinno ją zużywał od razu.

Przez cały czas trwania kuracji wyszczuplającej byłyśmy w stosunku siebie a także własnego apetytu stanowcze, rygorystyczne oraz surowe. Liczymy dni do zakończenia wyrzeczeń, a gdy ten koniec przychodzi, otwieramy lodówkę oraz wyjmujemy z niej to, co lubimy w szczególności. Natomiast to idealny sposób na efekt jojo. Znaczna część kuracji wyszczuplających nim się  kończy, bo nie umiemy rozsądnie odejść od kuracji odchudzającej do zwyczajnego żywienia się. Wiadomo okeślone przyzwyczajenia odżywiania sprzed diety trzeba będzie na pewno zmodyfikować, ponieważ skoro już raz (lub dużo więcej niż raz) doprowadziły nas do otyłości, na pewno doprowadzą do niej znowu. Ale do pewnych zwyczajów możemy wrócić. Tyle tylko, że nie natychmiast.

Rozsądnie oraz świetnie przeprowadzona kuracja dietetyczna musi skończyć się etapem stabilizacji wagi. To jedyny sposób, by przebyć efekt jo-jo. Jednak, chociaż na pewnym etapie życia odchudzała się chyba każda z nas, o równowagi słyszały jedynie nieliczne. 

Na wieczorny posiłek kanapkom wstęp wzbroniony

Posiłek wieczorny musi okazać się ciągle białkowym daniem. Tu cukry – a więc kanapki, makarony muszą dostać zakaz wstępu z założenia. Gdybyśmy wprowadzili na wieczorny posiłek cukry, błyskawicznie uległyby zgromadzeniu. W czasie ich trawienia ciało uwalnia dawkę insuliny, która sprzyja zaleganiu się siły w komórkach tłuszczowych. W trakcie trawienia białka wyrzut insuliny jest minimalny lub niemal go nie ma. W ten sposób energia jest przerabiana, a nie magazynowana. Zaś energia z sacharydów jest przekształcana na glikogen, który jest gromadzony w wątrobie jako zapas energetyczny. Wybierz zatem zdrowe przekąski.

Pod koniec dnia wątroba i tak jest pełna glikogenu, nie zmagazynuje zatem nic, a dodatkowa porcja uwolnionej z cukrów siły zawędruje do tłuszczowych komórek. 

Na wieczorny posiłek nie spożywaj więc elementów zbożowych, kasz, owoców (zawierają sporo cukrów), ale urozmaić  ją wędzoną rybą, sałatką z tuńczykiem, wędliną lub jajkiem


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dietaodchudzanie