article image

Jesienna dieta odchudzająca

Redakcja

2016-09-21

brak komentarzy

Nawet pochmurna jesień nie musi psuć zamierzeń w sprawie zrzucania wagi. Rozpocznij już teraz, a powitasz wiosnę bez paru nadprogramowych kilogramów. Pokażemy jesienną dietę odchudzającą dla kobiet oraz panów.

Rozmaitości na talerzu

DIecie zastosowanej jesienią bardzo istotne jest urozmaicenie. Pomoże nam w tym splendor jesiennych jarzyn. Brukselka, czerwona a także biała kapusta, kalafior, brokuły, kalarepa, papryka, marchew, jarmuż czy dynia – to jarzyny bogate w dużo witamin oraz minerałów, które swobodnie da się dołączyć do swojego menu. Konsumowanie powyżej przytoczonych jarzyn pozwoli nam dodatkowo umocnić układ odpornościowy organizmu.

Na jesienne smutki

Jesienią istotne jest także spożycie czynników pozytywnie działających na jesienne smutki, zdenerwowanie oraz przeforsowanie. Przynależy do nich: migdały, słodkie rodzynki, suszone śliwki, ziarna dyni, płatki owsiane, kasze gruboziarniste czy korzenia suche strączkowe. Obejmują magnez oraz żelazo – 2 istotne antystresowe elementy i włókno pokarmowe, który pomoże nam zatroszczyć się o szczupłą figurę.

Kwasy omega 3

Wartościowy wpływ na nasze zdrowie a także polepszenie nastroju posiadają także wielonienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega 3 występujące w rybach. Nie zapominajmy dodatkowo o przyprawach. Dania przyprawione chili lub papryką uruchamiają mózg do produkowania endorfin, zaś zioła korzenne, takie goździki, cynamon, imbir, kurkuma oraz gałka muszkatołowa, rozgrzeją ciało a także pozytywnie wpłyną na nasze dobre samopoczucie.

Przykładowy posiłek:

Poranny posiłek

  • - jajo ugotowane na miękko – 1 szt
  • - 2 kromki chleba razowego
  • - margaryna (1 niewielka łyżka)
  • - surówka z cykorii a także papryki czerwonej: cykoria (1szt), papryka (1/2), oliwa z oliwek (1 niewielka łyżka)
  • - mleko 1,5% tkanki tłuszczowej (filiżanka)

Główny posiłek

  • - dorsz pieczony z dynią: filet z dorsza (120g), ziemniak (1 średni), pokrojona w kostkę dynia (szklanka), tymianek, pieprz, sok z ½ cytryny, olej roślinny (1 łyżka)
  • - surówka z marchewki (średnia) a także sałaty (parę listków)

Czytaj także: Preparaty odchudzające dla kobiet

Posiłek wieczorny

  • - pasta serowa: ser twarogowy odtłuszczony (plaster), mleko 1,5% tłuszczu (2 łyżki), rzodkiewki (parę szt), szczypiorek (1 niewielka łyżka rozdrobnionego)
  • - pomidor
  • - kromka chleba razowego

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dietaodchudzanie