Jesz warzywa na obiad? Są zdrowe i niskokaloryczne

Jesz warzywa na obiad? Są zdrowe i niskokaloryczne

Redakcja

2016-12-29

brak komentarzy

Jesień to idealny moment na rzecz amatorów jarzyn. Jedz ich sporo, bo obronią bezpośrednio przed chorobami a także otyłością. Zamiast nieśmiertelnego tercetu – ziemniaki, mięso, surówka – na posiłek proponujemy danie z warzywami, przykładowo bigos z cukinii lub pieczony bakłażan.

Specjaliści ds. żywienia  niestrudzenie przekonują, że świeże owoce a także jarzyny musimy spożywać 5 razy na dzień. O ile z owocami to się niektórym udaje (wliczając w to soki), to z warzywami okazuje się ciężej. Łatwiej zjeść jabłko  aniżeli paprykę – wymaga oczyszczenia z nasion – czy bakłażana, jakiego musimy ugotować. Ale jarzyny posiadają jedną ważną wyższość nad owocami: okazują się zdecydowanie mniej kalorii! Nie posiadają bowiem tak sporo sprzyjającej nadwadze fruktozy. Za to solidna porcja witamin a także włókien pokarmowych pozytywnie rzutuje na metabolizm a także pomaga zachować smukłą figurę.

Potrawy z jarzyn

Warzywa znakomicie nadają się nie wyłącznie jako budulec zupy a także dodatek do drugiej potrawy. Mogą stanowić samodzielną potrawę. Taki posiłek będzie nieco strawny a także niskokaloryczny. A jak spektakularnie prezentuje się!

Czy wiesz, że…

Soczyste pomidory znajdują się bogate w likopen, który redukuje ryzyko schorzeń mięśnia sercowego a także broni bezpośrednio przed guzami nowotworowymi. W przetworzonych okazuje się go dużo więcej aniżeli w świeżych!

Bakłażan obniża zakres złego cholesterolu, posiada elementy, które zmniejszają niezdrowy znaczenie wzbogaconych o cholesterol substancji (mięso, ser).

Strąk papryki pokrywa dzienny popyt na wit. C. Nie ginie ona w olbrzymiej temperaturze (nie posiada enzymu rozkładającego tę wit.). Cenniejsza od zielonej okazuje się czerwona a także żółta.

Małe cukinie, do 20 cm, okazują się najbogatsze w beta-karoten, kwas foliowy, wit. C. Nie musimy ich obierać.

Miks witamin z odrobiną oliwy (może posiadać także olej rzepakowy) daje istotnych kwasów tłuszczowych.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Forskolin 2 w promocji:
Forskolin 2
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 77 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dietazdrowie