Soup diet - dieta zupowa od kuchni!

Soup diet - dieta zupowa od kuchni!

Redakcja

2016-12-10

brak komentarzy

Jak wiele diet, również dieta zupowa narodziła się wśród gwiazd, chcących zadziwić świat spektakularną utratą nadprogramowych kilogramów. Spopularyzowana poprzez brazylijską prezenterkę oraz modelkę Adriane Galisteu, soup diet błyskawicznie podbiła serca jej rodaczek, a następnie kobiet w pozostałych krajach. Zdaniem Brazylijki na częstym jedzeniu samej zupy da się w tygodniu utracić choćby 9 kg. Na te zapewnienia trzeba mimo wszystko spoglądać z rezerwą, ze względu na to że w przypadku przeciętnej kobiety to raczej mało realne, przeważnie chudnie się 2–3 kg w ciągu tygodnia. Skądinąd tak błyskawiczny spadek wagi byłby dla nas szkodliwy.

Dieta zupowa ze wskazań zdrowotnych

Dieta oparta na zupach okazuje się czasami uzasadniona z przyczyn zdrowotnych. Są zalecane w schorzeniach, które przebiegają z bólem gardła oraz przy trudnościach z przełykaniem (wtenczas nie mogą być za bardzo ostre ani gorące). To dodatkowo najprostszy detoks po przejedzeniu albo zatruciu – wystarczy dzień, dwa, by metabolizm wróciło do równowagi. Płynne oraz półpłynne jedzenie nie obciążają układu trawiennego, są przecież prostsze do strawienia niż takie w formie stałej. To pomaga układowi pokarmowemu odpocząć oraz odzyskać siły. Dietę opartą na zupach docenią także ludzie z kłopotami stomatologicznymi, na przykład noszące aparat ortodontyczny, będące podczas leczenia protetycznego, chorujące na afty. W zasadzie zmiksowane zupy da się spożywać poprzez grubą słomkę.

Wady diety zupowej

Nasz układ trawienny wymaga ustalonych składników. W czasie żucia rusza produkcja enzymów trawiennych, a do mózgu dochodzi znak, który rozbudza oddziaływanie następnych odcinków układu trawiennego. Gryzienie, żucie spożywania rzutuje pozytywnie na stan zębów oraz zgryzu. U ludzi z tendencją do zaciskania szczęk żucie jest doskonałą terapią, która luzuje spięte mięśnie żuchwy czy też całej twarzy.

Jak gotować warzywa, by zachowały witaminy?

Każda pani domu wie, iż smacznej zupy nie można wykonać w 5 minut – dłuższe gotowanie wydobywa z owego potrawy pełny pakiet smaku oraz aromatu, okazuje się ono bardziej esencjonalne. Znaczna część jarzyn nawet w trakcie dłuższego przyrządzania posiłków zachowuje składniki regeneracyjne, a inne nawet zyskują, przykładowo marchew będzie bogatsza w beta-karoten, a soczyste pomidory w likopen. Jedynie delikatne na wpływ wysokich temperatur witamina C czy kwas foliowy „uciekają”. W związku z tym, by straty były jak najmniejsze, najdogodniej wkładać jarzyny do garnka, gdy woda już wrze, a także korzystać z przykrywki, by zredukować czas przygotowywania. Inne jarzyny najrozsądniej dorzucać krótko przed końcem przyrządzania posiłków, przykładowo różyczki brokułu, a już na talerzu zaleca się posypać zupę zieleniną, szczególnie natką, bogatą w witaminę C oraz kwas foliowy. Nie zapominaj także, iż zupy lubią nagminnego odgrzewania. Dobrze przetrzymywać kupione danie w schładzarce i odgrzewać partiami.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dietaodchudzanie