article image

Sposoby na utrzymanie wagi po diecie

Redakcja

2016-09-30

brak komentarzy

Waga ciała i jej zniwelowanie stanowi centralną motywację do diety. Prawidłowe spalenie tkanki tłuszczowej, a więc właściwie przeprowadzona terapia pod okiem eksperta, przeważnie kończy się powodzeniem w formie utraty nadprogramowych kilogramów. Po kuracji występuje pytanie: co dalej? Boisz się „efektu jo-jo” i przybrania na wadze. Powodzeniem w zrzucaniu nadwagi jest nie wyłącznie utrata kilogramów, ale także zalety, które się z nimi wiążą, a więc obniżenie niebezpieczeństwa dolegliwości mięśnia sercowego, cukrzycy typu 2, wysokiego ciśnienia oraz ogólna poprawa jakości życia.

Tycie po utracie nadprogramowych kilogramów

Na nieszczęście z eksperymentów wynika, iż w przypadku dużej grupie chorych waga ciała zwiększa się po zaprzestaniu kuracji wyszczuplającej, w ciągu pięciu kolejnych lat. Amerykański Rejestr Kontroli Masy Ciała skupiający więcej niż 4 tysiące osób, które utraciły centymetry wskutek diety podaje, że ponowy wzrost wagi okazuje się rzadszy u osób, które wprowadziły prawidłowe nawyki odżywiania i u tych, które odchudzały się ze względu kłopotów zdrowotnych. Prawdopodobne jest zatem zachowanie smukłej postury po zrzucaniu nadwagi, mimo wszystko wymaga to przestrzegania pewnych reguł.

Po fazie równowagi, na której ciało przyzwyczaja się do zwiększania ilości kalorii, przychodzi okres na zbilansowanie kaloryczności kuracji odchudzającej z aktualnym zapotrzebowaniem ciała. Najistotniejsze jest zachowanie równowagi kalorycznej - poziom kalorii, które jesz, nie może być wyższy niż ilości, którą spalasz.

Podpowiedzi dietetyczne na utrzymywanie wagi

W twoim menu muszą na stałe zagościć jarzyny i świeże owoce, pełnoziarniste składniki zbożowe, niskotłuszczowe produkty białkowe: nabiał, mięso, ryby oraz warzywa strączkowe. Stroń od ,,bomb kalorycznych’’ w formie słodkości, deserów, fast food’ów, tuczących mięs, czy serów. Pij właściwą ilość wody przez cały dzień, bo wrażenie pragnienia wielokrotnie mylone jest z głodem.
Próbuj nie przejadać i nie najadać do syta. Jeżeli nie umiesz zakończyć jedzenia, zanim to zniknie z półmiska, możesz wykonywać zmniejszone porcje na małych talerzach. Stroń od dodatkowo posiłków w trakcie rozmów telefonicznych, czy oglądania tv, a jeżeli kusi cię widok jedzenia w pomieszczenia, czy kuchni zwyczajnie je schowaj.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dietaodchudzanie