Czy warto ćwiczyć brzuch z ciężarkami?

Czy warto ćwiczyć brzuch z ciężarkami?

Redakcja

2016-09-04

brak komentarzy

Być może ćwiczenia siłowe wiążesz wyłącznie z muskularnymi mężczyznami podnoszącymi ogromne sztangi. Owszem, dźwiganie ciężarów służy w rozbudowaniu mięśni. Wiele osób nie pamięta mimo wszystko, że w tym samym okresie zachodzi redukcja tkanki tłuszczu (tak, także owej z brzucha!). Oprócz tego, podnoszenie ciężarów wprawia w ruch dużo mięśni, w tym mięśnie proste i skośne brzucha.

Pompka z ciężarami

Jednym z treningów angażujących mięśnie proste i skośne brzucha okazuje się robienie pompki z ciężarami. Ustaw ciało w pozycji pompki. W każdej ręce trzymaj ciężarek. Ugnij jedną rękę w łokciu, oderwij ją od podłoże oraz przenieś łokieć do tyłu a także jak najbardziej sufitu. Wbrew stereotypom to nie twoja ręka pracuje najmocniej. Już po paru powtórzeniach odczujesz to ty oraz twój brzuch.

Ćwiczenia na brzuch – plank

Plank, czy czyli deska, to ćwiczenie wzmacniające, które prowokuje silne spięcie mięśni brzucha (i nie tylko!), choć nimi nie ruszamy. Trening różni się od klasycznych brzuszków tym, że nie nadwyręża pleców. Oprócz tego angażuje najgłębsze partie tkanki mięśniowej brzucha, oraz rzeźbi ramiona i pupę. Możesz odnieść wrażenie, że deska bywa łatwym ćwiczeniem, mimo wszystko przeprowadzenie jej technicznie wymaga wprawy. Przyjmij postawę pompki a potem połóż ręce prosto pod barkami. Pilnuj, by korpus znajdował się w prostej linii, a twój brzuch był stale naprężony. Wytrzymaj chwilę w owej pozycji. Być może trening wydaje ci się nudne, ale uwierz – to z innego powodu pozostaniesz odliczać sekundy…

Zobacz też, jak zapobiec efektowi jojo

Biodro w górę!

Siostrą planku okazuje się trening stabilizacyjne angażujące do pracy nasze znienawidzone boczki. W końcu piękny brzuch to także smukła talia. Żebyś mogła radować się z jej posiadania, postaraj się tak zwanej deski bokiem. Z tradycyjnej deski przenosiny się na jedną stronę, opierając ciężar ciała przykładowo na lewej nodze a także zgiętej w łokciu lewej ręce. Prawą nogą podpieramy się na rzecz zachowania balansu. Potem biodra mieszczące się wyższe unosimy do góry oraz na dół. Trening powtarzamy parę razy i zmieniamy stronę. Następnego dnia odczujesz, w których przestrzeniach pojawia się twoja nowa talia.Jest dużo świetnych treningów angażujących różnorodne partie tkanki mięśniowej brzucha. Nie rezygnuj z nich na rzecz klasycznych brzuszków, które są nie tylko nudne, ale a także mało wydajne. Nie zapominaj przede wszystkim o właściwym odżywianiu a także treningach cardio. Zastosując się do tych porad, z pewnością już wkrótce spalisz niepotrzebny tłuszczyk oraz wyrzeźbisz piękny brzuch.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dietaodchudzanie