Dlaczego czasami zamiast chudnąć tyjemy podczas biegania?

Dlaczego czasami zamiast chudnąć tyjemy podczas biegania?

Redakcja

2016-09-13

brak komentarzy

Wszyscy wokół przekonują, że b ieganie wyszczupla. Super, ale u Ciebie jest dokładnie odwrotnie! Byłaś smukła, ale chciałaś polepszyć kondycję fizyczną, być zdrowsza, uwolnić się od nerwów lub doświadczyłaś jakikolwiek inny powód, aby rozpocząć biegać. Biegasz zatem od dawna oraz wszystko było dobrze dopóki pewnego dnia nie stanęłaś na wagę oraz z przerażeniem stwierdziłaś, że... przybyło Ci nadprogramowych kilogramów. Czemu się tak dzieje?

Wzrost mięśni

Mięśnie ważą dużo więcej niż tłuszczowa, więc waga Twojego ciała mogła się podkręcić o kg czy 2. Nie oznacza to w ogóle, że przytyłaś! Przeciwnie – najpewniej spaliłaś warstwę tłuszczową. Możesz wykonać sobie badanie składu ciała a także sprawdzić wyrażony w procentach udział tłuszczu oraz mięśniowej w Twoim ciele. Jeżeli posiadasz obawy co do przyrostu wagi zmierz własne obwody. Wszak to bywa w porządku o ile wciąż mieścisz się w własne ubrania! 

Zaczęłaś więcej jeść

Mogło się wydarzyć tak, że razem z startem biegu lub zwiększeniem na średnich obrotach własnych ćwiczeń zaczęłaś całkiem nieświadomie dużo więcej spożywać zamiast pić więcej wody. Wiadomo- każdy program to wydatek energetyczny oraz jeżeli nie planujesz chudnąć to musisz taki wydatek wyrównać. Zazwyczaj bywa mimo wszystko tak, że rozpoczynamy pochłaniać dużo więcej kcal niż stajemy się w stanie zgubić na treningach. Biegasz dynamicznie zatem zakładasz, że „i tak to to spalisz” a także przez to błędnie szacujesz ilość absorbowanych składników. Bardzo często tyczy się to elementów przesłodzonych, wysokoprzetworzonych. Jeżeli nie jesz długo bezpośrednio przed ćwiczeniami to po powrocie do mieszkania może Cię dopaść wilczy głód a także wtedy szansa, że pochłoniesz nadmiar kcal jest dość spora. Rozwiązanie jest jedno: jedz powoli.

Czytaj także: Co jeść w stresujący dzień?

Jak temu zaradzić?

Po pierwsze zjadaj małą przekąskę węglowodanową bezpośrednio przed ćwiczeniami. Zapobiegnie to dużemu spadkowi węglowodanów w krwioobiegu (chyba, że wybierzesz się na dość długie wybieganie wówczas zapasy glikogenu raczej się skończą:)) Po ćwiczeniach, gdy usiądziesz do jedzenia spożywaj stopniowo. Nie zapominaj, że potrzeba przynajmniej 10 a nawet 20 min. na to, by glukoza dotarła do krwi a ośrodek pełna w mózgu otrzymał informację, że jesteś najedzona. Jeżeli zatem zaraz po powrocie z joggingu zaczniesz „wpychać” w siebie to, co masz w zasięgu wzroku może być, że zjesz nawet 1000 kcal całkowicie bezcelowo!

Czytaj także: Jakie buty do biegania wybrać?


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

sportodchudzanie