article image

Jak pozbyć się boczków? Stosuj 3 najważniejsze zasady

Redakcja

2016-07-15

3 komentarze

Niestety, z przykrością musimy już w pierwszym zdaniu obalić popularny mit - nie ma żadnego sposobu na miejscową redukcję tkanki tłuszczowej! Oczywiście z wyjątkiem interwencji chirurgicznej. Żaden karkołomny, jednorazowy trening czy tabetki na odchudzanie zajadane słodyczami nie spowodują, że pozbędziesz się niechcianych kilogramów jedynie z wybranego rejonu ciała.

1. Rób brzuszki, ale nie te zwykłe

Nie trzeba jednak robić setek brzuszków dziennie, by zredukować tkankę tłuszczową. Klasyczne brzuszki są niewiele wydajne. Taki długotrwały wysiłek może skutkować za to urazem pleców (przykładowo w kręgach szyjnych).

Idealny regularny trening talii obejmuje następujące ćwiczenia na płaski brzuch:

  • krótkie spięcia mięśni (nożyce, przyciąganie kolan do klatki piersiowej, ćwiczenia izometryczne),
  • russian twist (rotację z ciężarami),
  • przyciąganie kolan do klatki piersiowej, zwisając na drążku.

2. Włącz do treningu interwały

Nie pomogą też żadne pasy czy ciepły strój, by prędzej zredukować warstwę tłuszczu. W ten sposób tracimy tylko wodę. Nigdy nie oceniaj ćwiczeń pod kątem ilości wylanego potu. Jak zatem ćwiczyć, by mieć płaski brzuch? Kluczem jest regularny trening interwałowy - jest lepszym wyborem od aerobowego.

Zastosuj popularną metodę: bieg (15 sekund szybkiego biegu, potem 15-45 sekund przerwy) i powtarzaj te cykle 8-12 razy. Trening przeprowadzaj 2-4 x w ciągu tygodnia, po 20 minut-40 min., w tempie przynajmniej 9 km/h.

3. Spalanie boczków zacznij w kuchni

Pamiętaj przy tym, że 90% rezultatów zmniejszenia warstwy tłuszczu zależy od diety. Zwracaj uwagę na to, co jesz. Dokonaj modyfikacji menu, kładąc nacisk na zmniejszenie ilości sacharydów, zwłaszcza cukrów prostych (słodycze, pieczywo białe, słodzone napoje). Dostarczaj dużo więcej wartościowego białka i dobrych tłuszczy (oliwa z oliwek, olej lniany, orzechy). Dzięki tym zasadom szybko spalisz boczki i wymodelujesz upragniony płaski brzuch bez szpecących boczków.


Dodaj komentarz

Komentarze

ewadomelewska

2016-07-19 10:36:12


ja brzuch mam łaski, ale wąskie biodra i przez to boczki strasznie wystają:( nie wiem co mam robić!!!!

kubaxxx30

2016-07-18 13:14:06


noooo - i najbardziej bolą :(

magdast018

2016-07-18 12:45:40


najlepsze są ćwiczenia izometryczne, mówię Wam!

kobiety