Jak prawidłowo nawadniać się w trakcie treningu?

Jak prawidłowo nawadniać się w trakcie treningu?

Redakcja

2016-09-21

brak komentarzy

Woda to główny element budulcowy naszego organizmu. W kwestii pań stanowi ona od 50-55% ciała. Nie jedynie nawadnia ciało, ale także stanowi otoczenie ochronne dla mózgu a także rdzenia kręgowego, oraz gałki ocznej. Gdybyśmy każdego dnia pili od 2 do 2, 5 l wody mineralnej codziennie to zmniejszylibyśmy ryzyko zapadnięcia na schorzenia sercowo-naczyniowe. Wobec tego woda jest tak szczególnie wymagana w trakcie treningu. Tym bardziej, że picie wody pomaga schudnąć. Musisz spożywać ją bezpośrednio przed, w czasie oraz po ćwiczeniach. Jak to wykonywać właściwie? Zobacz!

Nie dopuszczaj do odwodnienia ciała

Odwodnienie ciała wypływa źle na twoje dobre samopoczucie fizyczne a także psychiczne. Jej niedociągnięcie przynosi między innymi "kurczenie" się ciała, przesuszenie cery czy przyśpiesza efekt zużycia. Opłaca się mieć na uwadze, że woda na wstępie stabilizuje temperaturę ciała oraz wspiera usunąć końcowe składniki przemiany metabolicznej. Jeżeli nie nawodnisz ciała właściwie bezpośrednio przed ćwiczeniami to tłuszcz nie będzie się spalać, a co się z tym wiąże rezultaty twojego ćwiczeniach nie staną się wyraźne.

Czytaj także:

Ile litrów wody pić codziennie?

Udowodniono, że przy małym wysiłku fizycznym na 1 kg wagi musi spożywać się 35 ml płynu. American College of Sports Medicine's (ACSM) przeprowadził ostatnie badania, z których wynika, że nawet 4 h bezpośrednio przed organizowanym wysiłkiem zaleca się wypić 5-7 ml płynu na 1 kg wagi. Z kolei inne analizy, wykonane przez ekspertów medycyny sportowej mówią, by 2-3 h przez wysiłkiem wypić od 400 do 600 ml wody, a pół godziny bezpośrednio przed - następne 150-300 ml.

Ile wody mineralnej musisz spożywać w trakcie ćwiczeń?

Jeżeli nie jesteś pewna ile ml płynu każdego dnia musisz spożywać, na pewno musisz to skontrolować. Będzie wystarczające, że bezpośrednio przed ćwiczeniami zważysz się bez ubrania, a potem po zakończonym wysiłku zrobisz samo. Na każde utracone 0,5 kg ciała w trakcie wysiłku musisz wypić 450-675 ml płynu lub pozostałych substancji, rozłożone w okresie ok. 2 h po ćwiczeniach. Nie zapominaj mimo wszystko, że sięgać musisz po słodzone napoje dietetyczne, szczególnie wodę, a nie słodzone napoje z bąbelkami czy kofeinę.

Czytaj także: Najlepszy sposób na oczyszczenie organizmu - woda z solą himalajską

Zrozum swój organizm

Niski zakres wody mineralnej w twoim ciele może przyczynić się do odwodnienia, które ciągle mylone może być z wrażeniem głodu. Zanim coś zjesz wypij szklankę wody mineralnej. Jeśli stosujesz dietę nie zapominaj by liczyć ukryte zbędne kalorie zwłaszcza w gazowanych napojach, koktajlach warzywnych oraz mlecznych i kawach oraz herbatach z cukrem. Niedobór poprawnego nawodnienia może spowodować:

  • zamęt bezpośrednio przed oczami,
  • bóle mięśni, skurcze,
  • anormalne bicie mięśnia sercowego (palpitacje),
  • choroby ze strony jędrności skóry,
  • kolki, ból brzucha, zatwardzenie,
  • zmniejszenie ciśnienia tętniczego, udoskonalenie odcienia moczu.
Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Form Explode w promocji:
Form Explode
297 zł 137 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 38 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

sportodchudzanie