Pilates a odchudzanie

Pilates a odchudzanie

Redakcja

2016-09-06

brak komentarzy

Treningi pilates świetnie wyszczuplają oraz uelastyczniają figurę oraz redukują zbędne kalorie. I tak by przyniosły rezultaty w zrzucaniu nadwagi, powinny być w kombinacji z ćwiczeniami kardio oraz wystarczającą dietą. W innym przypadku ich efektywność w spalaniu tłuszczowej będzie niewielkie. Sprawdź jak trenować pilates, by zrzucać wagę.

Pilates a odchudzanie

Pilates wpływa na organizm zwłaszcza przez wzmacnianie opisanych partii mięśniowych: talii, pupy, ud, pleców. Znaczna część treningów angażuje po parę grup tkanki mięśniowej równocześnie, a jedna sesja treningowa stanowi kompletny program całego ciała. Taki trud wpływa do redukcji kcal oraz korzystnie wpływa na metabolizm, chociaż w niższym stopniu niż treningi kardio. Ale z wyjątkiem tego pilates przynosi coś, czego nie da się zauważyć pomocą aerobów: umacnia mięśnie głębokie, które odpowiedzialne są za zachowanie optymalnej postawy i pozwalają lepiej nadzorować ruchy.

Zobacz także, jak powinna ćwiczyć kobieta na siłowni.

Wzmacnia orgaznizm

W ten sposób realizując jakiekolwiek treningi – nieważne od tego, czy są to aeroby, treningi na sali treningowej, czy domowa gimnastyka – stajemy się zdecydowanie mniej wystawieni na urazy oraz przeciążenia. Zyskujemy świadomość ciała, lepiej radzimy sobie z techniką treningów. Z tego względu pilates doskonale nadaje się jako program uzupełniający dla osób odchudzających się, które na co dzień stosują odmienne typy treningów na redukowanie tłuszczu.

Pilates: jak trenować, by zredukować wagę?

  • By odnieść największe zalety z treningów rodzaju pilates, dobrze zastosować się do parę wytycznych:
  • rozbudź szybkość treningów – pilates opiera się przede wszystkim na treningach izometrycznych, a więc polegających na napinaniu mięśni. To znaczy, że nie da się pobudzić momentu ich trwania, ale trzeba wprowadzać je zdecydowanie bardziej dynamicznie oraz co najmniej zredukować przerwy w czasie między kolejnymi zajęciami. W ten sposób w trakcie całego ćwiczenia utrzymasz wyższe tętno niż aplikując przerwy na relaks.
  • poprzedź program solidną rozgrzewką – bezpośrednio przed ćwiczeniami pilates przeprowadź intensywną rozgrzewkę kardio. W ten sposób pobudzisz przemiana materii, a twój organizm będzie spalał tkanka tłuszczowa przez długie godziny po ćwiczeniach. Nie zapominaj jednak, by rozgrzewka trwała przynajmniej 1/2 h (zaledwie po upływie 20 min zaczyna się redukowanie tłuszczowej) oraz aby w trakcie treningów tętno stale oscylowało w przedziale 60-70% HRmax.
  • zadbaj o jadłospis – eksperci przekonują, że drogą do zdobycia zwycięstwa w pozbyciu się paru kilogramów jest zmniejszenie konsumowanych kcal. To, co spożywamy aż w 70% przesądza o postępach w pozbyciu się paru kilogramów, treningi odpowiadają za pozostałe 30%. Wobec tego kombinacja treningów z dietą okazuje się koniecznym kryterium, jeżeli zależy nam na zgrabnej figurze. Oczywiście wartość kaloryczną składników oraz ich skład musi być podporządkowany do obciążeń w trakcie treningów (w dni treningowe trzeba spożyć odpowiednio dużo więcej, by organizm mógł wyrównać zapasy siły).

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

zdrowiekobietysportodchudzanie