Trening siłowy czy cardio - który wybrać?

Trening siłowy czy cardio - który wybrać?

Redakcja

2016-07-15

2 komentarze

Trening siłowy i trening cardio to skuteczni pogromcy Twoich „boczków”, fałdek i dodatkowych centymetrów tu i ówdzie. Chcesz się przekonać, który radzi sobie lepiej w tym starciu? Co wybrać, gdy chcesz budować kondycję i zgrabną sylwetkę, a co, gdy stawiasz na intensywny trening dla wzmocnienia tkanki mięśniowej? 

Trening cardio - mistrz spalania

Patrząc wyłącznie na statystyki, ćwiczenia aerobowe pozwalają się pozbyć aż cztery razy więcej fałdek i to w krótszym czasie, porównując do treningów siłowych. Wbrew pozorom trening kardio nie musi się dłużyć - tutaj kluczem są interwały, które stymulują enzymy mięśniowe pobudzające spalanie tkanki tłuszczowej. 

Kształtowanie sylwetki - trening cardio

Badania przeprowadzone przez Penn University wykazały, że grupa badana zrzuciła po 10 kg - jedni wykonując treningi kardio, drudzy ćwicząc siłowo. Różnica była jednak znaczna, ponieważ grupa aerobowa zgubiła przy tym 3 kg mięśni, a druga wyłącznie tłuszcz. Wniosek? Podczas treningu nie masz wpływu na to, z którego miejsca je tracisz, a niefart chciał, że zazwyczaj pada na piersi.

Ciężary - mistrz siły

Trening siłowy daje prawdziwego metabolicznego kopa, również po treningu, gdy rusza proces odnowy mikrouszkodzeń mięśni. Ta tkanka jest zdecydowanie bardziej aktywna metabolicznie niż tłuszczowa. Co to oznacza? Im większe muskuły, tym więcej spalanych kalorii, również z tym niechcianych „boczków”. 

Kształtowanie sylwetki - trening siłowy

W odróżnieniu od tłuszczu, nad mięśniami mamy zdecydowanie większą kontrolę. Dzięki temu możemy pracować nad konkretną partią ciała, szczególnie dla nas problematyczną. Oczywiście, wciąż do swojego planu treningowego musimy dołączyć kardio, by wydobyć wypracowane kształty spod warstwy tłuszczu. 

Rekomendacje instruktorów z portalu Lepszy Trener

Który trening wybrać: siołwy czy cardio? Najlepszym sposobem jest połączenie obu rodzajów w jeden trening. Setki badań wykazały, że chociażby łącząc bieganie z dźwiganiem ciężarów modelujemy sylwetkę lepiej i szybciej.

A może crossfit? Przekonaj się, czy to sport dla Ciebie!


Dodaj komentarz

Komentarze

bajunia

2016-07-19 10:35:48


nie ma to jak truchcik z pieskiem nad rzeką )

beatakor

2016-07-18 12:45:23


Nie cierpię cardio. WOlę sobie popodnociś sztangietki, zęczyć się szybko, poczuć na drugi dzień zakwasy, niż nudzić się godzinami na rowerku albo biegając

kobiety