Koncentracja w pracy - osiągnij ją od kuchni!

Koncentracja w pracy - osiągnij ją od kuchni!

Redakcja

2016-07-14

3 komentarze

Jak dostarczyć odpowiedniego paliwa swoim szarym komórkom, aby przez cały dzień pracowały na pełnych obrotach? Wystarczą jajka, daktyle i produkty z pełnego ziarna. A co jeszcze? Sprawdź śniadaniowe propozycje dietetyków z portalu Lepszy Trener na poprawę koncentracji w pracy.

Warto wiedzieć, że podstawowym źródłem energii szarych komórek jest glukoza. Przy dużym wysiłku umysłowym zapotrzebowanie na tę substancję wzrasta nawet o 50%. Gdy jej zabraknie efekty są natychmiastowe - spadek zdolności koncentracji w pracy, wolniejsze kojarzenie faktów i dłuższy czas reakcji. Dlatego, jeżeli w pracy potrzebujesz pełnej ostrości umysłu bądź czeka Cię ważny egzamin nie zapominaj o śniadaniu.

Jak podnieść koncentrację w pracy poprzez śniadanie?

Wystarczą dwa jajka z dwiema kanapkami pełnoziarnistego pieczywa z twarożkiem bądź żółtym serem. Oto śniadanie mistrzów koncentracji. Dzięki temu zapewnisz sobie odpowiednią ilość węglowodanów do produkcji energii i niezbędnego do zwiększenia zdolności skupienia żelaza. Bez niego szwankuje transport tlenu do komórek. 

Lunch na moc pamięci

Na lunch przygotuj pstrąga z potężną porcją pietruszki lub szparagowej fasoli. Ryba zawiera ogrom choliny i lecytyny, czyli substancji usprawniających pamięć. Z kolei witamina B1 zawarta w pietruszce i fasoli ułatwia przyswajanie informacji. 

Przekąski na koncentrację

Twoimi sprzymierzeńcami w koncentracji w pracy są orzechy ziemne i daktyle. Dlaczego? W ich składzie nie brakuje lizyny i tyrozyny, które wspomagają produkcję dopaminy, a to nic innego jak hormon odpowiedzialny za przewodzenie impulsów nerwowych. Ostrożnie przegryzaj orzechy, bo pomimo swoich prozdrowotnych właściwości są nieziemsko kaloryczne.

Napoje na siłę umysłu

Nasz sposób? Sok jabłkowy w kombinacji z wodą mineralną w proporcji 1:1. Węglowodany z napoju są szybko przetwarzane na glukozę, zaś zawarty w nim bor wspomaga efektywność procesu myślenia. Pomoże także zielona herbata o uspokajających właściwościach, które dodatkowo wzmacniają odporność. Uważajmy jedynie na mocną kawę i czarną herbatę - napoje utrudniają przyswajanie tak cennego dla koncentracji w pracy żelaza. 


Dodaj komentarz

Komentarze

akamecka

2016-07-19 10:38:07


na koncentrację najlepsza jest kawa ;P

ewamorgan

2016-07-18 12:46:53


nie da się z nimi przesadzić. Orzechy są tak tłuste, że prędzej cię zemdli niż zjesz za dużo kalorii

ptni4481

2016-07-15 15:17:41


no z tymi orzechami to trzeba uważać. Są strasznie kaloryczne

dietapamięć